Ik heb het druk. Jij bent saai. En ik heb nog nooit van je gehoord!

De meest succesvolle marketing is gebouwd op een sterk fundament.

En dit is daarvan een onderdeel: voordat je iets op de markt brengt, zijn er drie essentiële vragen die jij voor jouw potentiële klanten moet kunnen beantwoorden.

  1. Ik heb het erg druk. En ik word de hele dag lastig gevallen door verkopers. Waarom zou ik jou mijn aandacht geven?
  2. Iedereen belooft uitstekende service. De meesten komen die belofte niet na. Geef mij een goede reden om bij jou te gaan kopen.
  3. Ik heb nog nooit van je gehoord. Ik heb nog nooit zaken met je gedaan. Waarom zou ik je in vredesnaam vertrouwen?

De meest succesvolle merken beantwoorden deze vragen volledig via marketing. En ze beantwoorden ze concreet en duidelijk. Daarbij trekken ze de aandacht, creëren ze een overtuigende boodschap en bouwen ze het vertrouwen op dat nodig is om hun marketing te laten slagen.

In vergelijking

Laten we dit nu eens vergelijken met de marketing die we elke dag zien van kleine en middelgrote bedrijven.

  1. In plaats van de aandacht van hun potentiële klanten te trekken, vervelen ze hen met weinig inspirerende marketingboodschappen (posten om het posten op social media).
  2. In plaats van een overtuigende propositie te communiceren, bieden ze te weinig redenen waarom je zou moeten kiezen voor zijn product of dienst.
  3. In plaats van vertrouwen op te bouwen, worden ze meteen weer vergeten, want ze zijn generiek.

Het niet goed presteren in één van deze gebieden, is voldoende om je bedrijfsresultaat te verpesten. Daarom is het van cruciaal belang om op álle drie de gebieden zo sterk mogelijk te zijn.

Ik geef je enkele tips om het beter te doen

  1. Je weet of jouw marketing de aandacht trekt door je responspercentages te meten. Als te weinig mensen jouw e-mails openen, je nieuwsbrieven lezen, reageren op advertenties en posts, enz., kijk dan wat je kunt leren van anderen die jouw eigen aandacht trekken. Wat doen ze en wat kun jij toepassen op jouw marketing?
  2. Een boeiend bericht opstellen is een vaardigheid die je niet zo maar hebt. Dit is een gebied waarmee bijna elke ondernemer die zijn eigen marketing doet, echt moeite heeft. Het is overigens een vaardigheid die niet alleen ondernemers niet hebben, maar ook veel marketeers niet! Daarom zie je bij elk netwerkevenement meestal wel een marketeer, omdat hun eigen marketing slecht is, dus moeten ze netwerken voor leads. Vraag, indien mogelijk, deskundige hulp van een bewezen professional (hoi!).
  3. Het opbouwen van vertrouwen is iets dat ik in een vorige blog heb behandeld. Over hoe je geloofwaardigheid kunt toevoegen aan jouw marketing.

Eén van de grote verschuivingen in het bedrijfsleven in het afgelopen decennium, is de snelheid waarmee waanzinnige marketing zich kan verspreiden. Een natuurlijk gevolg hiervan is dat gemiddelde marketing (het soort dat in het verleden wel werkte) steeds minder effectief is. Het wordt ondergesneeuwd door marketing en content die wordt gedeeld en waarover wordt gesproken.

Ja, de komst van goedkope digitale communicatie heeft een wereld van kansen geopend. Als je echter van deze geweldige kans wilt profiteren, is het van vitaal belang om marketing te creëren die jouw potentiële klanten zullen omarmen en delen.

Wil je mijn advies? Laat je bedrijf groeien met mijn Marketing programma! Ik kan je helpen een succesvoller bedrijf op te bouwen, jouw omzet en winst te verhogen. Dit is hoe het werkt.

Delen

GRATIS MARKETING TIPS ONTVANGEN?

Ontvang mijn tips & tricks direct in jouw inbox. Voor ondernemers en freelancers. Of gewoon, omdat je het interessant vindt om te lezen. Vul je emailadres hieronder in. Ik zal je privacy respecteren ;-)

Nieuwsbrief

LinkedIn
Menu