Als je je ooit hebt afgevraagd, hoe sommige mensen of bedrijven in staat zijn om regelmatig effectieve contentmarketing te produceren; (nieuwsbrieven, blogs, artikelen, podcasts, enz.) en hoe jij hetzelfde kunt doen, dan dit artikel is voor jou.
1. Is dit nuttig?
Mijn mantra bij het maken van content: is dit nuttig? Niets wordt gepubliceerd tenzij ik denk dat jij het nuttig zult vinden. Ik probeer niet slim te zijn. Gewoon handig. En zolang ik denk dat je een idee of advies nuttig vindt, dan deel ik het.
Sommige eigenaren van kleine bedrijven worden afgeschrikt bij het maken van content, omdat ze proberen alles zo perfect mogelijk te maken (ja!!! denk jij nu) Het punt is, jouw potentiële klanten of klanten willen iets nuttigs, niet iets dat perfect is. Zodra je stopt met het streven naar perfectie, zul je het een stuk eenvoudiger vinden om content te maken. En je krijgt betere resultaten. Echt!
2. Laat slechte ideeën jou niet blokkeren
Als je op mij lijkt, zul je merken dat de meeste ideeën die je krijgt vrij gemiddeld zijn. Maar misschien is 1 op 5 of 1 op 10 van je ideeën goed genoeg om te worden omgezet in een waardevol stukje contentmarketing.
De uitdaging is dat om dat éne sterke idee te krijgen, je jezelf moet toestaan om de waardeloze ideeën te hebben zonder ontmoedigd te raken. De manier waarop ik dit overwon, was mezelf opzettelijk toestemming te geven om veel waardeloze ideeën te hebben, wetende dat er wel een keer iets nuttigs uit zou voortvloeien. Wanneer je ‘slechte’ ideeën beschouwt als essentiële stappen in de ontwikkeling naar betere ideeën, dan word je vanzelf meer gemotiveerd.
3. Geef je werk het respect dat het verdient
We overschatten vaak de ideeën van anderen en onderschatten de waarde van die van onszelf. Kijk nog eens kritisch naar je ideeën, artikelen, foto’s… waren ze echt niet goed genoeg om naar buiten te brengen? Bekijk ze eens vanuit de ogen van je ijkpersoon. Zou die er hetzelfde over denken als jij? Vast niet!
Kortom, als je je contentmarketing in 2020 wilt verbeteren; focus op nuttig zijn, beschouw jouw gemiddelde ideeën als noodzakelijke stappen voor jouw nuttige ideeën en geef je werk het respect dat het verdient.
Heb je extra hulp nodig? Bijvoorbeeld bij het definiëren van je ijkpersoon en de content strategie van je bedrijf? Neem dan contact met mij op, dan bespreken we de mogelijkheden :-)