Heb je ooit gekeken naar de marketingbeloften van je concurrenten?
- De meest onbetrouwbare concurrenten beloven altijd op tijd te leveren.
- Concurrenten van de laagste kwaliteit beloven premium kwaliteit tegen lage prijzen.
- Je minst competente concurrenten beloven zeer professionele service.
- En ze kunnen dit allemaal bewijzen. Bewijs dat vaak het tegenovergestelde is van wat een echte klant of klant van hen heeft ervaren.
Het is logisch. Het is vervelend, maar het is logisch. Jouw concurrenten zullen natuurlijk nooit toegeven dat werken met hen of kopen bij hen een totale nachtmerrie is. Want als je als je slechte kwaliteit levert en er hoge kosten voor rekent, dan heb je er ook geen moeite mee om in je marketing niet eerlijk te zijn.
Maar wat heeft dit met jou te maken?
Je potentiële klanten of klanten zijn eerder voorgelogen. Dus wat jij in jouw marketing belooft, wordt alleen serieus genomen als je je beloftes blijft nakomen.
Dit zijn wat tips om jouw marketing te laten opvallen.
Geloofwaardigheid toevoegen aan jouw marketing
Een manier om geloofwaardigheid te creëren, is door vanaf jouw website te linken naar externe (bij voorkeur onafhankelijke) bronnen. Link bijvoorbeeld vanaf jouw website naar externe recensies of positieve pers- / media-aandacht op nieuwssites. Of, als je bent geaccrediteerd door een gerespecteerde organisatie, link dan naar hun website.
Een andere manier om aan geloofwaardigheid te bouwen, is door regelmatig nuttige informatie met jouw doelgroep te delen; via een blog, vlog, podcast of op social media. Door eerlijke en oprecht goede informatie te geven over jouw product over dienst, laat je je kennis zien (zoals ik nu doe) en bouw je aan autoriteit. Daarnaast kun je wat meer van jezelf laten zien. Wanneer je jouw kennis en expertise aantoont en jouw prospects kennis met je laat maken, creëer je een krachtige marketingmix, die helpt vertrouwen op te bouwen.
Kortom, houd er rekening mee dat de huidige markt zeer sceptisch staat tegenover niet-onderbouwde marketingbeloften. Onderbouw zoveel mogelijk jouw geloofwaardigheid.
Wil je mijn advies? Laat je bedrijf groeien met mijn Marketing programma! Ik kan je helpen een succesvoller bedrijf op te bouwen, jouw omzet en winst te verhogen. Dit is hoe het werkt.