- Hou het kort. Jouw communicatie is meestal zeker 50% tot 75% te lang. Dat kan beter. Jouw potentiële klanten worden gebombardeerd met e-mails, teksten, updates van social media, telefoontjes. Van hun tijd (en aandacht) werd nog nooit zóveel geëist als in de afgelopen jaren. Dit wordt in 2020 een nog groter probleem. Kom dus ter zake. En snel.
- Wees voorzichtig met iedereen die trucs of kortere wegen naar succes verkoopt. Er bestaat niet zoiets als een short cut naar succes.
- Vermijd het opvolgen algemene marketingadviezen. Vast wel goed bedoeld, maar jouw marketingprobleem specifiek is voor jou en jouw unieke situatie; je branche, budget, locatie, bedrijfsgrootte, concurrentie, mentaliteit, activa, enz. En jouw specifieke situatie vereist een specifieke strategie.
- In het bedrijfsleven draait alles wat je doet om marketing. Ja ALLES. Van de manier waarop je de telefoon en e-mails beantwoordt en het ontwerp van je website, tot je vermogen om deadlines te halen, de klantenservice die je aanbiedt en jouw openingstijden. Het zegt allemaal iets over jou. Ofwel positief of negatief. Niets is neutraal. Het levert je geld op of juist niet.
- Verwacht geen professionele marketingresultaten van amateurmarketing. Marketing is het levensbloed van je bedrijf (zie nummer 4!). Dus stop met marketing te behandelen als een doe-het-zelf-project, anders heb je straks geen geld en tijd (of beide) over om te ondernemen. En dat is waar jij het beste in bent!
- Als je netwerkbijeenkomsten moet bijwonen om mensen over je bedrijf te laten praten, dan heb je een probleem. Stel jezelf de vraag “waarom”? Waarom praten mensen niet automatisch over jouw service of product? Besteed meer tijd aan het oplossen van dit probleem. Besteed nul tijd aan het vervelen van mensen die je niet kent op netwerkevenementen.
- Je zult nooit één e-book, Instagram cursus of online training verwijderd zijn van marketing succes. Ooit.
Laat je bedrijf groeien met mijn Marketing Partnerprogramma! Ik kan je helpen een succesvoller bedrijf op te bouwen, jouw omzet en winst te verhogen. Dit is hoe het werkt.